vrijdag 28 augustus 2009

Paul Klemann



In mijn kunstacademie tijd ben ik begonnen met het opschrijven van dromen en eigenlijk automatisch ben ik ze ook gaan tekenen. Het werd zelfs het onderwerp van mijn afstudeer project.
"De ravenkoning" (Tekening van mij)
In die tijd leerde ik het werk van Paul Klemann kennen. Ik liep toevallig een galerie binnen waar hij exposeerde en ik voelde me meteen verwant met deze kunstenaar ondanks dat ik de man nog nooit gezien had. Hij maakte namelijk ook droomtekeningen! Later kwam ik er achter dat hij ook op de academie in Den Bosch heeft gestudeerd.



'Een Hemel van Licht'


Paul Klemann is al die tijd trouw gebleven aan zijn onderwerp. Groot gelijk, het blijft ook fascinerend, grappig, shockerend, prachtig en puur. Dat je soms in je dromen dichter bij de waarheid zit dan wanneer je wakker bent, gelooft bijna niemand. Er is ook weinig behoefte aan. Elke ochtend, wekker, hop, opstaan…. “Nee, ik droom nooit!” wordt er gezegd. Terwijl iedereen in een normale nacht zo’n 5 dromen heeft.
Goed… ik dwaal weer af. Wat ik wilde zeggen is dat ik gisteren Paul Klemann ontmoet heb! Hij gaf een workshop bij het Museum Jan Cunen voor kinderen. http://www.museumjancunen.nl/ Dat moest ik meemaken natuurlijk. Ik vroeg de organisatie of ik ook zonder kinderen mee mocht kijken omdat ik, met rood hoofd, toch wel een beetje fan van Paul ben… Het mocht gelukkig en het was erg leuk hem te ontmoeten en de workshop mee te maken.
De expositie in het Jan Cunen ´Het gesnoeide Matisseboompje´ is echt een aanrader. Naast het werk van Paul Klemann zijn er nog 6 andere kunstenaars te zien.


"Het gesnoeide Matisseboompje"


"Herderinnetje en de geboorte van een cactus"

Geen opmerkingen:

Een reactie posten