maandag 24 augustus 2009

Workshop 'Theater-boek' op de B.S.O.

Maandag heb ik samen met m'n zus (Annemieke Friesen) een workshop op de Buiten Schoolse Opvang gegeven. Het was de eerste keer dus voor ons heel spannend en vooral leuk!

Eerst hebben we mbv ons eigen theater(tje) laten zien en horen wie we zijn, wat we komen doen en hoe we dat gaan doen. Toen we na de korte introductie vroegen aan de kinderen of er nog vragen waren, stak een meisje van 4 jaar haar vinger in de lucht en vertelde ons blij dat ze bij haar oma ging logeren…ok√©!!?? een tweede vroeg de leidster of ze mocht nintendo-en maar de rest leek er gelukkig wel zin in te hebben!



Hier leg ik uit hoe Annemieke en ik als kind al theaterboeken maakte. Dat Mieke de verhalen schreef en ik ze illustreerde. We zette een bananendoos op z’n kant en knipte een gleuf in de bovenkant waar we de tekeningen doorheen hingen.


KAUWGOMBAL (door Annemieke Friesen)

Grote roze kauwgombal.
Ik blaas
en blaasen blaasen knal!Roze zijn mijn lippen, mijn neus en mijn kin.
Ik pulk alles eraf voor ik opnieuw begin.

Heel trots waren we op het resultaat van de eerste workshop. Iedereen heeft er met plezier aan gewerkt. Er was ook voor alle kinderen iets te doen. Timmeren, schilderen, gordijnen versieren...
Volgende week is het tweede deel van de workshop 'Theater-boek'. Dan gaan we de kinderen helpen bij het verzinnen van een verhaal. Dat gaan we dan illustreren op kartonnen die precies in het theatertje passen. De workshop wordt natuurlijk afgesloten met een groot optreden voor de ouders!
Wordt vervolgd!...

Geen opmerkingen:

Een reactie posten