woensdag 3 februari 2010

Mijn pokkenkindjes


Als ik Nora (5) zeg dat ze een waterpok op haar rug heeft, krimpt ze wanhopig huilend ineen. “Mama, het jeukt zoohoo!!!”
Meer dan 6 bultjes krijgt ze niet maar dat is helaas anders voor haar zusje (2). Riske zit van onder tot boven onder de pokken. In haar haar, in haar oor, op haar lippen, oogleden…. gewoon op alles! Arm kind, wat ziet ze eruit. Soms rent ze spontaan gillend door het huis alsof er een wesp in haar trui zit… Nou ja, even een weekje afzien en dan hebben we dat ook weer gehad…

Nora tekent al tijden overal vreemde, figuurtjes of monstertjes op. Geen tekening wordt gemaakt of er staat weer ergens in een hoekje zo’n ‘mannetje’ op gekrabbeld. Als ik haar vraag wat het eigenlijk zijn roept ze met vanzelfsprekende blik, “Okidoki’s!” Als ze uitlegt hoe ze ze heeft uitgevonden, vind ik het zo leuk en goed gevonden dat ik er misschien patent op moet aanvragen!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten