maandag 14 maart 2011

Tekenles in nieuwe atelier

De afgelopen weken heb ik tekenles gegeven aan vier meiden. Dionne, Eva, Amber en Nona (11 jaar) Het was de eerste cursus in mijn nieuwe atelier! Ik geniet echt van deze ruimte. Alles staat op de goede plek, alles functioneert!
De tekenlessen waren erg leuk en ook redelijk serieus. Zo maakte ze in de eerste lessen kennis met de beeldelementen; Lijn, vorm, toon, perspectief. Ik heb geprobeerd alles natuurlijk wel een beetje leuk en interessant te maken voor hun leeftijd. Met portrettekenen had ik wat voorbeelden uitgeprint van tieneridolen en Justin Bieber was het populairst.
In de laatste (voorlopige) les heb ik ze geleerd om Jip* na te tekenen. (* de hoofdpersoon/vogel uit één van mijn prentenboeken)
Zie hieronder het resultaat.

Meiden mochten jullie deze blog lezen… ik vond het hartstikke gezellig met jullie! Blijf tekenen want het is leuk en jullie zijn er goed in!







Geen opmerkingen:

Een reactie plaatsen