vrijdag 27 mei 2011

Miscommunicatie en stress

Je hebt van die dagen dat het gewoon niet loopt. Een simpel klusje wat niet meer dan 10 min in hoeft te nemen, veranderd in een eindeloos drama (lichte overdrijving). En net als je het vreselijk druk hebt met deadlines en opdrachten. Tussen al die toestanden door loopt je dochter dan rond. In één oogopslag ziet ze mijn geklungel en bedenkt een oplossing. Maar ik heb geen tijd voor haar en stuur haar weg voor ze haar hulp heeft kunnen aanbieden... Meestal willen ze gewoon iets van je. Snoep, aandacht, cadeaus wat dan ook maar nu droop ze hulpeloos af in haar 'helpertjestenue'. (oranje petje, verrekijker en zelf gemaakt paard op stok)
Haar zonnige humeur sloeg in één klap om. Ze was duidelijk gekwetst en da’s niet gek. Ik voelde me vreselijk rot toen Dennis mij ’s avonds vertelde hoe het nou helemaal zat…



De dag daarna was de lucht nog niet geklaard. Een goed bedoelde opmerking van Dennis viel helemaal verkeerd!

1 opmerking: