vrijdag 6 januari 2012

Lapjesbehang

Een nieuw jaar is begonnen. De eerste projecten staan alweer op de agenda. In februari ga ik een aantal workshops geven op een horizonschool in Oss. Dit is onderdeel van een OKVO-project wat de Muzelinck aanbiedt. Ik mag samen met de jongste kinderen aan de slag! Tijdens de kerstvakantie heb ik de workshop uitgeprobeerd met mijn dochters... op die manier zie ik wat wel en wat niet werkt... En het werkt! Tenminste...Het heeft nog wel een paar aanpassingen nodig maar het gaat wel lukken.

Alle groepen gaan samen met een kunstenaar iets maken. Al die werkjes samen vormen een aantal vitrinekastjes. De ene groep timmert het kastje, de andere groep zorgt voor een deurknop... ik zorg voor de bekleding van het kastje. Omdat het met textiel moest bedacht ik dat het leuk was met stofjes te werken met verschillende patronen en dessins. Deze lapjes plakken ze op een vierkant tot er een mooie (drukke) ondergrond ontstaat. Daarna mogen ze erop schilderen wat een kleurrijk schilderijtje oplevert! Deze schilderijtjes kun je ook weer naast elkaar plaatsen en zo vormen de losse onderdelen weer samen een heel nieuw wandtapijt of behang...

Ik had van die goedkope plakkaatverf gekocht (Kruitvat) maar jhee, da's echt niets, zo sterk verdund dat het niet dekkend te krijgen is. Toch maar weer 'echte' verf op de bordjes gespoten...


Geen opmerkingen:

Een reactie plaatsen