zaterdag 19 mei 2012

Nieuw kinderboek, Toverlijn

Ik ben net gestart met schetsen voor een fonkelnieuw, betoverend kinderboek, geschreven door Marianne Seegers. Het wordt haar debuut en ze wilde graag dat ik de illustraties verzorg. Ik zeg niet zomaar "Ja" tegen iedereen kan ik je vertellen. Er vallen best wat mailtjes in mijn mailbox met dergelijke verzoeken. En al ben ik vereerd met elke schrijver die mijn illustraties bij zijn verhalen wil... ik heb natuurlijk wel m'n voorwaarden. Eén ervan is dat de tekst me moet aanspreken, daarnaast moet het goed geschreven zijn. Zijn beide het geval, dan praten we verder. En dat praten gaat in het geval van mij en Marianne héél erg goed! 
Meestal heb je als illustrator weinig contact met de schrijver. De tekst is er en de uitgever zoekt de illustrator erbij... Daarom is dit project zo leuk en uniek. We werken er samen aan. Wisselen gedachten uit en bouwen het samen op. We staan in het prille begin van het ontstaan van dit boek maar via deze blog en deze site http://www.toverlijn.nl/ kun je de ontwikkelingen volgen. 
Het is voor 6-7-8 jarige kinders en gaat over Jonas... Hier de allereerste ruwe schets van hem...











Marianne over Toverlijn:
Jonas heeft een dagboek. Een rood dagboek, zonder lijntjes. Toverlijn heeft hij het genoemd. Omdat op al zijn vragen het boekje antwoorden tovert. Iedere dag schrijft Jonas in Toverlijn. Leuke dingen, maar vooral vragen. Vragen aan Toverlijn. En 's avonds voor het slapen gaan legt hij Toverlijn onder zijn kussen. En als een ware betovering komen de antwoorden ineens in zijn hoofd.

Toverlijn neemt je mee in de ontdekkingsreis van Jonas. Een kijkje in het leven van een jongen uit groep 3. Ga je mee op ontdekkingstocht?

2 opmerkingen:

  1. ooh...leuk!!! Ik ben heel benieuwd wat je ervan gaat maken...of liever gezegd, dus: wat jullie er van gaan maken! Superleuk!!!

    BeantwoordenVerwijderen