woensdag 25 juli 2012

Familie van der Tuin-Friesen op vakantie!!

Familie van der Tuin-Friesen op vakantie naar Royan (Frankrijk)!
Nora 7 jaar
Die laatste week vorig jaar op die Nederlandse camping gaf wel de doorslag. RegenRegenRegen. "Volgend jaar gaan we weer naar het buitenland!" Gooide ik over de kampeertafel die met het ene pootje  een modderpoeltje ingezakt was.

Ja ik ben wel zo'n zeur die gaat zitten mokken onder een grijze wolk hoor! En flink ook! Ik ben ook altijd de eerste die het koud heeft. Gelukkig heeft mijn dochter van 7 daar de oorzaak van gevonden... "Je heet Friesen met je achternaam, daar komt dat door!"
Kijk!... ik kan er niets aan doen, het is aangeboren! Ach ik probeer echt wel mijn teleurstelling en chagrijn te verbergen... ik kan alleen niet zo goed toneelspelen. 

Maar goed...

dit jaar dus een lange reis naar het zuiden van Frankrijk....
Hier een impressie daarvan... 
geen depressie dus.... 
wel wolken... veel wolken ... en kou...maar dat lag aan de naam...
gelukkig ook genoeg zon!



een kneuterig circusje met 1 geit, 1 lama en een dolle hond...





Riske doorleeft haar tekeningen. Ze verzint er namen bij (en wat voor een!) Deze schrijft ze op de achterkant precies op de plek van het poppetje. Met bloedserieus gezicht verteld ze over de tekening, wat er gebeurd, wat er aan vooraf ging en wat zeer waarschijnlijk in de nabije toekomst staat te gebeuren. Diep teleurgesteld (en vooral pissig) is ze als je dat hele epistel niet meer woordelijk kan herhalen na een dag of vier.




Zo mooi, die typische Franse huizen en villa's. Ik hou van geschilderde luikjes voor de ramen en oude muren waar je laag over laag ziet in het pleisterwerk. Als de jaarringen van een boom.







Pippi Langkous zou je hier nog wel eens tegen kunnen komen...



Geen opmerkingen:

Een reactie plaatsen