donderdag 26 juli 2012

Het hangt in de lucht!


De komende weken duik ik in de wereld van Toverlijn. (het nieuwe kinderboek van Marianne Seegers wat ik illustreer) De ruwe schetsen zijn al gemaakt... maar die zijn zo ruw, die ga ik je maar niet laten zien. Dat zijn meer krabbels, aantekeningen, het snel noteren van ideeën. Maar nu ga ik de schetsen uitwerken! Dat begint met de 'cast'. Wie heeft er allemaal een rol in dit verhaal en hoe zien ze er uit? Een schrijver en tekenaar kunnen daar nog wel eens heel andere ideeën over hebben... tja, en wie is dan de 'baas'? 

Blond haar, rode krullen, stoer, lief .....Wat klopt met de tekst? Ik had wel een beeld, Marianne ook en na wat zoeken, gummen, krullen erin, krullen eruit is Jonas geboren (in beeld dan) Hierboven ook zijn beste vriend Mathijs. Marianne herkende ze meteen!

Zoeken, koffie, opnieuw beginnen, nog meer koffie...

Toeval of .....
Ken je dat gevoel dat je ergens heel intensief mee bezig bent, dat het je hele hoofd bezet en dat alles wat er om je heen gebeurd daarmee te maken lijkt te hebben. Een programma op TV, een opmerking van een vriendin, een liedje op de radio... Van die toevalligheden die voelen als meer...
Nou kan ik heel nuchter gaan lopen doen en zeggen dat de wereld om ons heen op oneindig veel manieren te interpreteren valt en dat ieder mens daaruit een persoonlijke selectie maakt van wat er wel en niet binnen komt...

Maar dat maakt de wereld er ook niet mooier, bijzonderder of magischer op...

Soms zijn er 'toevalligheden' die je kippenvel geven. Die zo wondermooi zijn dat er geen mens met logica aan mag komen. Die momenten die voelen als iets magisch, iets wat er alleen voor jou is op dat moment. Een knipoog vanuit de kosmos.

Marianne stuurde mij een berichtje vanuit Frankrijk waar ze op vakantie was. Haar zoon zag het 't eerst. "Kijk mama, de Toverlijn schrijfveer in de lucht …"

Geen opmerkingen:

Een reactie posten