woensdag 19 september 2012

Toverlijn, nieuwste kinderboek van Marianne Seegers met illustraties van Ingrid Friesen



Nog even wachten... 
1november ligt het prentenboek voor kinderen van 6-8 jaar in de boekenwinkels. Marianne (schrijfster en bedenker) kijkt deze week voor de laatste keer goed na of alle letters op de juiste plek staan, en dan gaat het naar de drukker! Daarna vliegt Jonas op zijn veertje de wijde wereld in...

Begin dit jaar kreeg ik een mailtje van Marianne. Ze vertelde me over Toverlijn en dat ze in haar hoofd mijn tekeningen erbij zag. "Zo zo", dacht ik. (Niet zomaar met iedereen in zee gaan hè!) Maar bij onze eerste ontmoeting wist ik meteen dat we samen iets moois gingen maken. En nu, maanden later is het zover. We zijn een kleine 100 mailtjes verder, wat een geweldige samenwerking. We zaten steeds op één lijn. Een toverlijntje!  

Hieronder een paar details van de illustraties bij het boek... Beetje nieuwsgierigheid kweken!! Zodat iedereen straks naar de winkel rent!
Omslag voorzijde boek


detail illustratie
Jonas bij zijn moeder achter op de fiets. Blij en opgelucht met zijn diploma A in de hand. Eindelijk mag hij een sport kiezen wat hij echt leuk vindt. Iets dat echt bij hem past!

Ik heb tekeningen van onze kinderen gebruikt! Vooral Marijn, het zoontje van Marianne heeft me heel goed geholpen!
Nora houdt er niet zo van om met een deadline te werken... ;-)

1 opmerking:

  1. Ziet er echt geweldig uit!! Ben benieuwd naar het boek.

    Trouwens die foto van jullie 2 meiden hieronder op de reddingsboot vind ik echt super mooi!

    Marieke

    BeantwoordenVerwijderen