donderdag 18 oktober 2012

Oh jhee! Ik heb bijna een ongeluk veroorzaakt!!


Ik had al een beetje stress... ik moest namelijk een zoekplaat maken waar elk denkbaar voertuig in voor zou komen... dat is puzzelen... en googelen... want de brommer moet niet op een fiets lijken en de motor niet op een scooter... de tram is geen metro en ergens rijdt ook nog een trein. Na wat geploeter  had ik de hele bups op papier. Trots ging ik met penseel en waterverf het verkeerspark te lijf. En toen zag ik het! O nee! Er gaat een vreselijk ongeluk gebeuren!
De moeder en kind op het zebrapad hebben niet in de gaten dat een motor keihard door rood gereden komt.... dat gaat niet goed!!! zie hieronder...


De plaat is bedoelt voor een VVE programma voor kleuters... Nee, dat kan niet... de arme kinders zouden nog nachtmerries krijgen van mijn geteken. Tja en hoe los je dat dan op?
Ik heb het muizenkind op het zebrapad ingefluisterd "Kijk eens naar rechts!" En dat deed ie. Met zijn vingertje wijst hij nu naar de verkeersovertreder en kunnen ze dus op tijd stoppen... Pffff...





De hele zoekplaat


kijkplaat 'bij de dokter'


Aapje in de stad - aapje in een dorp


Zwart wit illustraties bij instructies




1 opmerking: