dinsdag 16 april 2013

Wat Metallica, houtskool en 4 meter papier oplevert...

Gisteravond gaf ik de laatste les van mijn teken en schilderscursus bij de Muzelinck. Nu is er tijd voor de cursisten om het geleerde toe te passen 'in eigen atelier', lees keukentafel. Het blijkt toch vaak lastig om er tijd voor vrij te maken als er geen stok achter de deur zit zoals een cursus ofzo... Ik zou zeggen, sluit gezellig in september weer aan bij de basiscursus! Ook al heb je die al een keer gedaan. Leren is herhalen ;-)

De laatste les was ook weer zo leuk. Dat ligt een beetje aan mij en vooral aan de groep. Ik bied aan, zij maken het feestje! Gisteravond een feestje met muziek. Tekenen zonder te denken maar vanuit je gevoel. Ratio uit, muziek aan en de hand over het papier laten dansen. 



Links Metallica, rechts Radiohead (Paranoid Android).


Daarna werden de 'muziekstukken' van 4 x 1 meter in delen van 50 x 50 cm geknipt. Nu hadden ze een stuk papier met de 'krabbels' van iedereen, door elkaar, over elkaar. Al die verschillende handschriften op 1 vel.
Tweede opdracht.... maak er maar iets van. Dirigeer het orkest ;-)
Er kwamen erg leuke dingen uit. Hieronder een aantal.




 





Geen opmerkingen:

Een reactie plaatsen