dinsdag 25 juni 2013

Geen kleuter meer... zucht

De laatste week voor de zomervakantie.
De laatste week dat ik mijn kleine meisje 's morgens de kleuterklas inschuif... tussen al die andere kleine blozende kleuters die wiebelend naast elkaar op een bankje zitten, aan elkaar plukkend, nieuwe schoentjes in de lucht stekend... Geschater en schelle geluidjes door de klas. Tot de juf zacht begint te zingen en het gekierewier van die kleine kabouters onmiddellijk verstomd. Alle aandacht gaat naar de juf, het werkt altijd.


Geen plastic zakken vol met knutsels en kleiwerk aan het einde van de week, geen speelgoed dag meer...  zucht... Het zijn van die momenten dat je even stilstaat en omdraait, "waar bleef de tijd?"
Dat je terug kijkt naar een tijd wat je dagelijkse leven was en wat nu opeens nooit meer terugkomt. Ze gaat naar groep 3 en dat is goed. Met als basis twee geweldige fijne kleuterjaren bij de liefste juffen van de wereld.  


Ik heb een aantal dagboektekeningen van de kleutertijd van mijn dochters gebundeld in een klein afscheidsboekje.


Linker pagina mijn oudste dochter en rechts de jongste...




Maar het is echt tijd... Dit verhaaltje schreef Riske vanmiddag op school, ze mocht het voorlezen in de kring. Ze heeft vanuit pure motivatie zichzelf lezen en schrijven aangeleerd... (dat heeft ze NIET van mij!!)

Geen opmerkingen:

Een reactie plaatsen