maandag 3 juni 2013

Museum Jan Cunen en het Stadsarchief sluiten?? Dat meen je niet!!

Al bijna 4 jaar werk ik nu als museumdocent voor het Museum Jan Cunen en het stadsarchief... Vooral de educatieve projecten voor het basisonderwijs doe ik heel graag. Ze zijn zo leuk, origineel en interactief in elkaar gezet. Zo inspirerend! Voor de kinderen, de begeleiders en voor mij. Als ik het museum uit loop, is de wereld weer een stukje mooier. Dat doet kunst, dat legt bruggetjes tussen mensen en stimuleert onze verbeelding en daarmee onze dromen, hoop en mogelijkheden. Is dat niet juist wat we in deze tijd zo hard nodig hebben...

Voorkom sluiting van het museum en het stadsarchief!! Onderteken de petitie!

'Museum Jan Cunen en het Stadsarchief Oss moeten blijven, je kunt de educatieve functie er niet zomaar uithalen. Het museum is daar juist zo succesvol in, omdat bij ons collectievorming, tentoonstellingsprogrammering en kunsteducatie helemaal met elkaar vervlochten zijn. Dat is ook de reden dat de kunstenaars waar we meewerken en die bij ons tentoonstellen ook workshops geven voor de leerlingen van de scholen in Oss. Wanneer je de museale functie eruit haalt, de conservatoren en de mensen die voor de collectie zorgen ontslaat, dan komen die kunstenaars dus ook niet meer. En daarmee gaat de kwaliteit van de kunsteducatie drastisch omlaag', 
aldus Nicolette Bartelink, directeur Museum Jan Cunen en Stadsarchief Oss.

Ik in actie bij het stadsarchief. Stadstocht voor groep 6

Workshop tijdens Muze Misse.
Educatie groepen 7, Archeologie

Educatie bij de tentoonstelling 'Unfolded' van Scheltens & Abbenes



3 opmerkingen:

  1. Petitie al getekend. Ik hoop echt dat iedereen dat doet en dat het nog zin heeft. Sluiting van het museum, ik vind het zo jammer. Ben er vroeger met school zo vaak geweest, kan me dat echt nog super goed herinneren. Hopen dat het niet doorgaat, Oss dunt nogal uit op cultureel en historisch gebied.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ja, wij gingen er vroeger al heen, toen was het nog 'Jan Cunen Centrum', voor veel kinderen een eerste aanraking met kunst en cultuur, en een positieve ervaring ook nog. En dan, wat gebeurd er dan met die prachtige villa?

      Verwijderen
  2. Ingrid Huijbers14 juni 2013 om 00:49

    Ik zelf loop de deur niet plat maar om nou een stad zonder zo'n mooi Museum Jan Cunen te hebben ! Echte gewoon zonde van de tijd en energie van het verzamelen van kennis en materialen door de jaren heen....

    Hopelijk helpt het.

    BeantwoordenVerwijderen