woensdag 3 juli 2013

Klaprozen en een smurf

Ik had nooit eerder een auto bespoten... wel zandbakken en rioolbuizen. Maar een auto, een bus zelfs, nee. Nou was de bus van mijn vriendin al een aardige eyecatcher zonder al die spuitelarij, toch vond ze dat het tijd was voor een nieuw jasje.
Dus schakelde ze Marieke en mij in en gingen we onder het genot van een wijntje aan de slag. 
Thema... 
een wei.




Hier de eerste grassprieten...


 En kijk aan, wat een heerlijke klaprozen wei! Met prachtige luchten erboven... Die luchten ja, dat was me nog wat... ieder die met spuitbussen werkt heeft wel eens te maken met verstopping. Een frotje gedroogde verf waardoor het ding niet meer spuit. Schudden helpt niet dus besloot ik, helder licht als ik ben, er eens met een naald in te gaan peuren. Natuurlijk van je af werken!! Maar bij de eerste aanraking spoot een golf blauw me recht in het gezicht!

O NEE ONEEONEEONÉÉÉÉÉÉÉ!!!

Dat was me wat, ik durfde mijn ogen niet open te doen, dacht dat ik blind was, maar dat viel mee. Gelukkig had ik in de reflex mijn ogen snel genoeg dicht geknepen. Maar ja... nou weet iedereen wel dat spuitverf er niet met een beetje zeep af te wassen is. Ik zag mezelf al de hele zomervakantie als smurf doorbrengen. Mijn god ik was BLAUW!! Mijn wimpers, mijn wenkbrauwen, zelfs mijn neusgaten...
Maar niet voor lang... mocht je net zo'n licht zijn als mij... gebruik nagellak remover op een watje om het eraf te halen! Werkt als een tierelier. Prikt een beetje maar ik heb er niets aan overgehouden! Zelfs geen foto,  helaas haha.



Marieke gebruikt het onkruid uit de tuin als sjabloon.




Geen opmerkingen:

Een reactie plaatsen