woensdag 14 augustus 2013

Hengels en kroontjespennen


Nu de kinderen weer naar school gaan (groep 3 en 5! phoe phoe, maar dat terzijde) lijkt de vakantie naar Frankrijk wel een eeuw geleden... Het begon met mijn nichtje Elin die 1 jaar werd... uiterst voorzichtig ging ze haar taartje te lijf. Argwanend keek ze in het rond, blijkbaar had haar publiek hoge verwachtingen en in een snelle slag sloeg ze het ding op haar bord aan gort. Daar bleef het bij... enigszins teleurstellend maar héé, ik ga er niet over zitten kniesoren..


 En toen op naar Frankrijk (Drôme)



Het is een mooi woord 'Drôme' en daarom zag ik het wel zitten om daar heen te gaan... Tja, zo werkt dat bij mij. 


Een andere voorwaarde was dat er Nederlandse animatie zou zijn... en dus Nederlanders... met kinderen... die dan met onze kinderen gaan spelen! Ik hoor niet bij die groep mensen die er van balen 1000 km te rijden en vervolgens weer dat Nederlandse gekakel om zich heen te horen... Neej, ik vind het wel makkelijk, heel praktisch, ik spreek namelijk geen woord Frans en mijn kinderen nog minder. 


Nora's droom... "We zijn feeën en leven in een paarse wereld. Ik vind het niet zo leuk om een fee te zijn."
Het ging nog een stukje door... uiteindelijk liep het niet zo goed af, ze kon namelijk nog niet goed vliegen met alle gevolgen van dien... 

Riske links, Tinka rechts
Ik neem altijd mijn tekendagboek en materialen mee op vakantie. Deze keer moest ik vechten om mijn kroontjespen. Tinka (vriendinnetje van mijn dochters) vond het heerlijk om ermee te tekenen en er werd wat afgetekend! Voor haar verjaardag vorige week kreeg ze haar eigen kroontjespen en verfdoos van haar ouders! Kijk nou wat ze een leuke taart voor haar hadden.





Nora zat uren aan de waterkant met Max. Karpers vangen... of andersom... De karper die de hengel van Max ving en er twee dagen mee rond zwom om vervolgens met hengel en al eruit gevist te worden door een andere visser!
Arme vis... Ik moet er nog een tekening van maken... het is hilarisch en zielig tegelijkertijd.

Dit is ie, inmiddels bevrijd van haak en hengel!

2 opmerkingen:

  1. Heel leuk en vermakelijk om te lezen en ervaren te hebben!!
    Was nogal gezellig :)
    Groeten,
    Willem

    BeantwoordenVerwijderen