donderdag 22 augustus 2013

Wijn en kinderboeken

Hoe begin je als je een kinderboek wilt schrijven... Annemieke (mijn zus) en ik bedachten dat totale afzondering in de natuur, met pen, potlood, papier en WIFI wel eens de start van een prachtig verhaal kon worden! Ik het beeld, zij de tekst. Onze hoofden zitten al jaren vol met ideeën. Ze blijven maar in het stadium 'idee'...dus... Hoogtijd om dat idee eens in de grond te stoppen! In die mooie natuur... beetje wijn erover sprenkelen en kijken wat voor een fantastische boom daar uit gaat komen.

Dit weekend gaat het dus gebeuren! We gaan iets moois maken wat er nog niet is!

Annemieke en ik werken vaker samen. Hier een aantal korte verhalen die ik mocht illustreren. De personages bedacht ik zelf. De verhalen behoren bij het VVE-thuis programma van het Nederlands Jeugd instituut.






Hieronder een aantal illustraties voor ditzelfde programma

In het restaurant (is van alles aan de hand!)


Jonas in de Walvis...




1 opmerking:

  1. Wat maak je een prachtige tekeningen! En is het gelukt met het boek?

    BeantwoordenVerwijderen