maandag 27 januari 2014

Maandagavond ben ik weer juf!

Volgende week maandagavond gaat mijn teken en schilderscursus weer van start bij de Muzelinck. 10 Lessen waarin heel veel materialen en technieken langskomen. Soms tekenen we naar de waarneming, dan weer vanuit de fantasie.
Ik ben weer heel benieuwd wat er allemaal gemaakt gaat worden.
De basiscursus is een paar weken terug afgesloten. Hier als toetje nog het werk van cursisten van de afgelopen cursus;



Willemien Friesen (mijn tante) gaf een gastles. In elke cursus die ik geef reserveer ik één les voor haar. Ze weet enorm veel over kunstgeschiedenis en kan daar heel enthousiast over vertellen, zelfs de tekeningen van haar kinderen en kleinkinderen haalt ze erbij. Aansluitend geeft ze een tekenworkshop over dat thema wat ze besproken heeft. In deze les ging het over perspectief in de kunstgeschiedenis en een maanlandschap in houtskool.




Monotypes


Oliepastel en lampenolie


Geen opmerkingen:

Een reactie plaatsen