donderdag 5 juni 2014

De geboorte van een illustrator

"Zou ik je wat vragen mogen stellen over jouw vak als illustrator en de opleiding die je deed aan de kunstacademie?"  
"Tuurlijk, kom maar langs", antwoordde ik via de mail aan Marieke Hartingsveld uit Oss.

Dat was 3-4 jaar geleden. 
Inmiddels zit ze in het derde jaar van dezelfde kunstacademie als waar ik in 1996 afstudeerde. 

"Zou ik een stage opdracht bij je mogen doen?"
"Tuurlijk", antwoordde ik. "Kom maar langs!"

en zo geschiedde

Ik liet haar kiezen uit een aantal mogelijke opdrachten. "Wil je een zoekplaat voor peuters maken... of een kinderboekillustratie? Of een geboortekaartje ontwerpen?" Dat laatste sprak haar wel aan en ze ging aan de slag. Na de afgesproken periode leverde ze haar mooie ontwerp in. Vrolijk, dynamisch, vlot, en heel erg Marieke! Opdracht geslaagd. Meer zien van Marieke! Dat kan hier.

Het kaartje is uitgevouwen (zoals hierboven) 10 x 24 cm. Ingevouwen 10 x 12 cm


Hieronder zie je een aantal schetsen en voorstudies. 



Geen opmerkingen:

Een reactie plaatsen