woensdag 4 maart 2015

Aan de muur of in de afvalbak...

We zijn alweer volop met de cursus tekenen en schilderen (vervolg op de basiscursis) bezig. Een erg leuke club mensen die allemaal een eigen invulling geven aan de opdrachten die ik ze voorschotel.
Blijft mooi om te zien hoe iedereen het zich eigen maakt. Sommige trots met het resultaat en van andere zal het werkstuk het lokaal verlaten op twee wielen (afvalbak). "Het maakt niet uit of iets 'mooi wordt' of niet, het gaat om het proces!", roep ik altijd en dat is ook zo... maar het is ook fijn om iets moois mee naar huis te nemen. Iets waar je trots op bent. Gelukkig zijn mijn lessen heel gevarieerd zodat iedereen kan ontdekken, wat bij hem/haar past.

Hieronder een kleine selectie van wat er zoal gemaakt is. Alles zien kan hier!


Mixed-media met oa gelmedium en hieronder modeleerpasta


Na een paar lessen vanuit eigen verbeelding en fantasie gewerkt te hebben, gaan we nu een aantal lessen tekenen en schilderen naar de waarneming.


Waarom een stilleven van potjes en voorwerpen naast elkaar, als je het ook kan stapelen!


details uit ed tekeningen hierboven





...en deze zijn voor Hans die zich afvroeg hoe mijn atelier eruit zag... ik vergat daarbij te vragen wat hij verwachtte? Complete chaos of een geordende werktafel? Altijd nieuwsgierig naar het beeld wat mensen van me hebben..
Momenteel verkeer ik in totale chaos ;-) Da's duidelijk...

Bezig met de kaft voor het prentenboek 'Binnenstebuiten'. Deze lente in de winkels!!



2 opmerkingen:

  1. ik verwachtte geen geordend bureau! wel netter als ik dacht, alles bij de hand dus geen afleiding om materiaal ed te pakken. Gelukkig geen donker atelier maar veel buitenlicht. super!! Hans.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Haha, geordende chaos, ja daar hou ik van. Net als buitenlicht ja, dat moet ik echt hebben.

    BeantwoordenVerwijderen