vrijdag 27 maart 2015

Veiligheid en poppenkast

Toen ik hoorde van dat vreselijke vliegtuigongeluk wat een keuze van de co-piloot bleek te zijn, was ik net begonnen aan een nieuw werk. Als ik zo'n rottig en verdrietig nieuws hoor dan wil en moet ik aan al die slachtoffers denken. Om ze eer aan te doen of zo... Ik zit dan naast ze in dat vliegtuig en stel me voor (als dat al kan) wat ze meemaakte in die laatste minuten, aan wat ze afgenomen is en aan het verdriet van al hun geliefden. Ik zie ze voor me, die groep kinderen zonder hun ouders, een moeder met een baby misschien... de paniek, de angst. Dat maakt me zo diep droef dat ik mezelf moet dwingen daar weer mee op te houden. Maar dat valt niet mee.
Dat is wel een grote reden ook dat ik kranten en nieuws probeer te ontwijken!

Dit schilderijtje ontstond. Over veiligheid, verbinding, vergankelijkheid maar ook over vertrouwen... denk ik... ingewikkeld hoor...

25 x 36 cm mixed media op papier 

Mixed media op papier, 25 x 36 cm

Doek 30 x 30cm

1 opmerking: