donderdag 7 mei 2015

Cursus Tekenen en Schilderen start weer in september 2015

Mijn cursus Tekenen en Schilderen is alweer klaar. 10 lessen lang heb ik mijn cursisten met heel veel verschillende materialen en technieken om de oren geslagen zou je bijna kunnen zeggen. 
Er is veel ontdekt, geleerd, gekreund en gesteund en gelachen! Eigenlijk vat Hans het heel mooi samen in dit beeld...



Hij volgde beide cursussen.
Meer reviews van cursisten van afgelopen seizoen lezen! Scroll naar onder..

Tekenen op muziek





Reviews Vervolgcursus Tekenen en Schilderen.


Het gebruik van uiteenlopende materialen en snelle opdrachten hebben voor mij een ander soort creativiteit toegevoegd. Een waar ik weer lange tijd mee vooruit kan en waarmee ik mijn eigen technieken kan verbeteren/uitbreiden.
Cursiste volgde de tweede cursus feb 2015



Voor mij was het een cursus met alleen maar nieuwe dingen.
Ik schilderde zelf ooit met olieverf komt helaas niet voor in deze cursus,
maar voor diegene die nog zoekende is en niet weet wat of waarmee is dit
een ideale manier om kennis te maken met allerlei materialen en methode
voor tekenen en schilderen.
Nog nooit geschilderd of getekend maakt niet uit er is geen druk op
prestatie.
Na deze lessen zal je kunnen beoordelen waar je graag mee door wil.
Iedere les is verrassend anders en gezellig.
De lerares is lekker gemakkelijk, rustig en helpt je met de nieuwe
materialen of als je vast zit geeft ze aanwijzingen om mee verder te
kunnen.

Bedankt voor alle nieuwe ervaringen en de leuke leerzame lessen.
Cursist volgde de tweede cursus feb 2015


Zowel de eerste als de tweede cursus van dit schooljaar heb ik meegedaan. Met name na de eerste weken was ik enorm enthousiast. Ik leerde een aantal basistechnieken en was (meestal) verbaasd van het werk dat ik die avond heb gemaakt. Ingrid gaf me tips waar nodig en vond alles ‘leuk’. De sfeer in de groep was ook fijn en gezellig.

Door mijn enthousiasme heb ik besloten om ook het 2e cursusdeel te doen (ondanks dat ik daar 10 basketbaltrainingen voor moest afzeggen) Ook nu hadden we weer een gezellige groep. Tijdens de tweede cursus is er meer gewerkt vanuit de fantasie dan tekenen en schilderen naar de waarneming. Dat vond ik persoonlijk jammer. Ik had graag wat meer technieken aangeleerd en bijvoorbeeld de opbouw van een schilderij. Verder had ik graag meer met acryl geschilderd.

Ik heb beide cursussen erg leuk gevonden. Je geeft duidelijke uitleg en bent enthousiast.

Bedankt
Cursiste volgde de eerste en tweede cursus  okt 2014 en feb 2015

Hoe heb ik de cursus ervaren:
Ik vond het fijn dat je vrij kan/mag werken met dat wat je wordt aangereikt. Dat je veel leert over de materialen, hoe je ze kan gebruiken en met name hoe je ze kan combineren. Ik vond het ook heel fijn dat je tips en trucs krijgt om op je eigen niveau het beste uit jezelf te halen. Tevens de bemoedigende woorden van Ingrid, die je helpen om open en positief naar je eigen werk te kijken, vond ik erg prettig. Voor mij ook een hele leuke ervaring om eens het werk van anderen te zien, en je hierdoor te laten inspireren.
Cursiste volgde de tweede cursus feb 2015




Geen opmerkingen:

Een reactie plaatsen