zondag 21 juni 2015

Geboren, getrouwd en gefeest

Hieronder staat een kleine verzameling van dingen die ik afgelopen tijd gedaan heb. Vaak moet ik even wachten met publiceren tot het daadwerkelijke kindje geboren is, het feest geweest is en het schilderij cadeau is gedaan...
Hierboven een voorbeeld van een kaartje helemaal op maat. Ik hoefde weinig zelf te bedenken want ze wisten precies wat ze wilde. Een zonnig, warm kaartje met een familieportret. Best lastig om een gelijkend portret te maken van enkel foto's maar het kwam helemaal goed. 
De ouders wilde graag zelf de tekst erin zetten na de geboorte. Dat vond ik prima, met mij kan je alle kanten op. Het zoontje bleek uiteindelijk een dochter met de prachtige naam "Feodin Linden Plato". Ze werd 14 juni 2015 geboren.


Ook een familieportret... maar dan weer in een meer getekende stijl. Dit portret was voor de uitnodiging van hun veertig jarige bruiloft. Hieronder zie je het kaartje en het originele schilderij wat in een lijstje aan de muur kan en een mooi aandenken is aan een mijlpaal en een leuk feest!





Dit zijn de sprookjesfiguren uit het VVE-thuis programma van het Nederlands Jeugd instituut.
Mijn zus Annemieke Friesen schreef korte verhalen hiervoor die ik illustreerde. Maar ook wandelen de figuren door vele zoekplaten, knutselbladen en puzzel opdrachten die allemaal onderdeel van dit programma zijn. Wegens groot succes wordt er nu ook in het buitenland gevraagd naar deze sprookjesfiguren (en naar het programma VVE-thuis uiteraard ;-). Dit verzamelblad maakte ik voor de Duitse versie. 


"Ze houden van kampvuur, kachels, hout, sigaretten en elkaar", vertelde de zus van Pim. Ze vroeg mij om een schilderijtje te maken voor haar broer en schoonzus die 5 juni zouden gaan trouwen. Een schilderij voor en over hun...  


Dit is een detail uit een enorme zoekplaat. Ik kan em nog niet helemaal laten zien want het staat in een glossy over mensenlievende zorg  die in oktober uit komt.
Wordt vervolgt dus! 

Geen opmerkingen:

Een reactie plaatsen