zaterdag 13 juni 2015

Waar haal jij je inspiratie vandaan?

...ik hoor die vraag heel vaak. En met mij iedere 'kunstemaker' denk ik. 
Elke keer moet ik nadenken over die vraag. Ik 'haal' niets om te beginnen. Het is meer iets dat gebeurt. En waar? Overal! Maar dat is zo'n inspiratieloos en algemeen antwoord...
Eigenlijk verpest je alles door 'de bron' te onthullen... 
Ik haal inspiratie uit de natuur (saaai)  
Ik haal inspiratie uit boeken (gáááp)
Ik haal inspiratie uit de dingen die om mij heen gebeuren (dus!?) 

maar onderstaande inspiratiebron deel ik graag met jullie! Het was een foto gevonden op het blog van Octavie (illustrator, schrijfster) die ik trouw volg. Een foto van haar dochter met zo'n mooie dromerige blik. 
Je ziet haar kijken maar kijkt ze wel ergens naar... of staart ze in het niets terwijl ze droomt over eenhoorns en roze suikerspinnen... 
Tegelijk vind ik het zo kwetsbaar en onschuldig in dat zoet roze. 
Dat gevoel heb ik 'beschildert'.



Ik twijfelde zo wat of ik de afbeelding zou mailen naar de moeder van het meisje met de blauwe ogen... Wie weet zit ze daar totaal niet op te wachten dacht ik onzeker.. Ik mailde het... en gelukkig maar want ik kreeg een hartstikke leuke reactie en stuurde haar een print op van mijn werk. En dat leverde opnieuw een prachtige foto op! Deze keer met stralende trotse ogen!


Geen opmerkingen:

Een reactie plaatsen