donderdag 21 april 2016

Tijd voor héél véél plaatjes...

De afgelopen weken zaten vol met mooie projecten! Ze struikelde bijna over elkaar, zo bol stonden mijn dagen...

Kunstmaatjes

Deze maandagochtend sloot ik de tweede serie 'Kunst Maatjes' af. Met maar liefst 9 koppels hebben we ons de afgelopen zeven weken verdiept in de wereld van Jeroen Bosch. Ze hebben prachtige schilderijen over hemel en hel gemaakt. Maar ook fabel achtige wezens en een heel groot schilderij met een zelf ontworpen fontein. Het samenwerken ging super goed, ze hebben weer zoveel geleerd van elkaar. Adressen en cadeautjes zijn uitgewisseld, maar ze zien elkaar weer snel.

Donderdagavond 12 mei in de Bibliotheek 
wordt om 19.00 uur de expositie van Kunst Maatjes 2015-2016 geopend! 
Kom dat zien en waan je "In een andere wereld" 


Samen overleggen, samen bedenken, samen leren, samen maken, samen trots!









Maandagavond basiscursus Teken en Schilderen bij de Muzelinck

Na 3 lessen heb ik de groep alweer flink laten zweten, zuchten, lachen en ontdekken. Dat leren tekenen hard werken is weten ze al wel. Maar het is ook ontspannen en genieten. In september start op de woensdagochtend een basiscursus! (Mocht je deze boot gemist hebben)


Portretteer elkaar zonder op je papier te kijken en zonder je stift van het papier te tillen!!



Landschap in maanlicht. Een opdracht met houtskool, tonen en perspectief. Super leuke opdracht die ik van mijn tante heb. Willemien Friesen!




Basisschool Pius X "Kunstenaar in de klas"

Dinsdag en donderdag was ik gastdocent in groep 5/6 en 8. Samen met andere vakdocenten beeldend van de Muzelinck hebben we de school 'bestormd'. Leuke middagen met mooie resultaten!



Ik heb de kinderen uitgelegd hoe ik werkte en waarom ik dat zo doe... Na een paar voorbeelden mochten ze het zelf ook proberen. Nou... ik kan wel inpakken... dat deden ze hartstikke goed!
Opdracht was: Schilder en teken je eigen droomfiguur, maar... het moet iets van een mens, iets van een dier en een emotie hebben...
Materiaal: ecoline, fineliner, kleurpotlood en plak ogen.

groep 5/6

groep 8








Handletteren

"Doe jij ook workshops handletteren?" 
"Uh... nee... maar leuk idee... ik kan er wel eentje bedenken!" En zo geschiedde.
Zaterdag kwamen ze met zessen. Het was een heel gezellige middag waarbij hard gewerkt is. We hebben verschillende materialen en lettertypes uitgeprobeerd. Elk materiaal heeft zijn eigen karakter en uitstraling en voor de lettertypes geldt dat al helemaal! Uiteraard had ik weer veel te veel opdrachten bedacht voor één middag, dus aan het kliederen op mijn ramen met krijtstiften zijn we niet echt toe gekomen. 

Mijn dochters die later thuis kwamen hebben dat voor ze afgemaakt...



Geen opmerkingen:

Een reactie plaatsen